2017. február 20., hétfő

Versenyajánló: Bükki Kilátások Sprint

A Bükki Kilátások teljesítménytúrát 2002 óta rendezi az Egri Spartacus Tájékozódási Futó SE, 2012 pedig nem a világvégét hozta el hanem a Bükk és az ország egyik legjobb terep versenyét. Ezt nem azért mondom, hogy a hazai pályát dicsérjem, hanem mert valóban ez a legjobb évindító rendezvény itthon. A Hard táv a maga 65 kilométerével és 2500 méternyi szintemelkedésével valóban, csak a felkészülést komolyan vevő embereknek teljesíthető a 11 órás szintidőn belül. A classic táv 44 kilométere is komoly kihívást jelenthet, ha az ember belefut a félméteres hóba a fennsíkon. Valamint a Fun Run is meg tudja tréfálni az embert, ha túl lazán veszi. Idén a Light távot váltja a Sprint, így már ez is körverseny, ami nagyban megkönnyíti a logisztikát a versenyzőknek. Lássuk hát a Sprint pályát, mire is számíthatunk.

A tó lassan kiolvad a jég alól
Rajt után a felsőtárkányi tavat futjuk körbe kis bemelegítésként. Majd kezdődhet is a szintgyűjtés. A tanösvényen megkerüljük a Bambara Hotel-t. Rövid aszfaltos lejtőzés után, irány az erdő. A régi kisvasút nyomvonalán haladó dózer úton indulunk el. Egy nagy hajtűkanyarnál letérünk a dózerről és egy rövid átkötéssel már a kék sávon folytatjuk az utunkat. A kék és a zöld sáv találkozásánál egy pad mellett elhaladva a  Keringő - úton a zöld jelzésre váltunk és célba vesszük a Vár-hegyet.
Elhaladunk a régi kőbánya mellett, ahonnan tiszta időben láthatjuk a bükki kövek vonulatát és integethetünk a többi táv indulóinak. Itt kezdődik az első komolyabb szintgyűjtés  a csúcsra ugyan nem megyünk fel, hanem egy kis kanyarral Várkútra érkezünk. 4,5 kilométernél tartunk és a szint fele már meg van. Másodpercnyi szusszanás után végre jöhet egy kis lefelé.
A patak még jég alatt
 Innen a zöld négyzet jelzésen egy kezdetben meredek majd megszelídülő ereszkedés következik Síkfőkútra. Talán az útvonal egyik legszebb szakasza ez, források és egy patakocska mellett haladunk lefelé. Előbb az Attila-kút kisebb tavacskáját érjük el de itt még nem állunk meg. A Síkfőkúti tónál lesz az EP.  Ahol túl vagyunk a féltávon, gyors frissítés után roboghatunk is tovább. Egy rövid átkötéssel a sárga sáv jelzésre váltunk. Rövid aszfaltos szakaszon az üdülőtelepen keresztül érünk vissza az erdőbe. Jöhet a maradék szint begyűjtése, Cseres-tetőt megkerülve érjük el a Novaji kunyhó négyes elágazását, ahonnan a piros kereszt jelzésen balra indulunk tovább a Vasbánya - nyeregig. Persze azért még akad egy kis mászás de már jóval szelídebb mint az eddigiek. Vasbánya - nyeregnél keresztezzük a Török-utat a 11. kilométernél. Innen már nincs több szint hátra. Utunkat továbbra is a piros + jelzésen folytatjuk. Itt csatlakozunk vissza a másik három táv útvonalához és már kevesebb mint 3 kilométert kell csak ereszkedünk  a célhoz Felsőtárkányba.
 A pályát még egy levezető tókörrel zárjuk a szurkolók és a fotósok nagy örömére.
A szervezők nem garantálják a sár mentes cipőben való célbaérést
A Bükki Kilátások Sprint távja, méltó bevezetés a hosszabb távokhoz. Gyönyörű és látványos az útvonal, ami persze nem adja könnyen magát. De bátran ajánlom mindenkinek. Nem tudni előre, hogy tél vagy tavasz, de mindenképpen felejthetetlen látványra számíthatunk. A táv nincs 14 km, ehhez társul nem egészen 650 méter szintemelkedés, a 3 órás szintidő bőséges elég még a fotózás is bele fér.

A versenyt az Egri Spartacus Tájékozódási Futó SE rendezi. A verseny hagyományosan március első hétvégéjén, szombaton (4-én) lesz Nevezni itt tudtok február 24-ig.